Return to Insights

Alla ricerca del trend

La Presidente della BCE Lagarde ha dichiarato a Bruxelles che l’istituto centrale potrebbe presto discutere della possibilità di chiudere anticipatamente.

La Presidente della BCE Lagarde ha dichiarato a Bruxelles che l’istituto centrale potrebbe presto discutere della possibilità di chiudere anticipatamente i reinvestimenti nell’ambito del programma di acquisto di emergenza pandemica (Pepp) da 1,700 miliardi di euro. Inoltre, ha anche dichiarato che le pressioni inflazionistiche nell’Eurozona si stanno allentando ma la crescita dei salari è ancora forte: la lotta della per contenere la crescita dei prezzi non è ancora terminata.

In USA la settimana inizia in modo molto leggero con alcuni dati sulle vendite di nuove abitazioni, che nel mese di ottobre si sono attestate ad un livello annuale destagionalizzato di 679 mila unità, secondo le stime rilasciate congiuntamente dal Census Bureau degli Stati Uniti e dal Department of Housing and Urban Development. Il numero rappresenta un calo del 5.6% rispetto al tasso rivisto di settembre di 719 mila e si colloca al di sotto del consenso del mercato

di 725 mila unità. Il punto focale sarà negli ultimi tre giorni della settimana, con il PIL in uscita mercoledì, mentre giovedì i mercati si muoveranno con le richieste di disoccupazione e l’indice PCE di ottobre. Alla fine della settimana, l’Institute of Supply Management pubblicherà l’indice PMI per il mese di novembre, mentre a chiudere la settimana sarà il discorso del presidente della Federal Reserve Jerome Powell.

Riportare l’inflazione al livello del 2% sarà difficile, parola del Governatore Bailey: secondo il numero uno della BoE, dopo ben 14 aumenti, l’inflazione inglese si è portata al 4.6% in ottobre. Un livello di inflazione vicino al 2%, però, si vedrà solo alla fine del 2025. Il Governatore ha poi affermato che, pur riconoscendo le problematiche che le famiglie inglesi hanno dovuto subire e affrontare in questi periodi, per ora non sarà possibile allentare la politica monetaria. I mercati al momento scontano un primo taglio dei tassi a partire da settembre 2024.

Calendario Economico

09:00 – Discorso Nagel BuBa

16:00 – Indice di confidenza al consumo USA

16:00 – Indice manifatturiero FED Richmond USA

17:00 – Discorso Lagarde BCE

EURUSD: 1.0930

EURGBP: 0.8660

Ready to talk FX?

Get in touch with one of our friendly and knowledgeable experts to see how FX strategy can drive commercial impact in your business.

Contact us

Related
Commentary

Find out how we have helped our clients meet their hedging requirements.

Israel Hits Iran’s Isfahan Province

Friday feeling, Israeli missile strike on Iran, today's speech from the PM on sicknote culture, and lower-than-expected UK retail sales for March.

Jeremy Hunt Going for More Tax Cut Headlines

Thought for Thursday, Jeremy Hunt speaks about further tax cuts in Washington, US House Speaker wants action for votes on US foreign aid bills, second year for Sudanese conflict, and what's happening today.

Headaches Remain for Threadneedle Street

Word of the week Wednesday, higher-than-expected UK inflation, worst day in nine months for FTSE 100, and latest data release for Chinese growth.

Tensions Continue to Rise in the Middle East

Travel Tuesday, continued geopolitical tensions in the Middle East, European Council look to unify Europe's capital markets, highest level of UK unemployment since last June, and new sanctions on aluminium cause prices to rise.

Iranian Attack on Israel

Macro Monday, Iranian attack dominates weekend headlines, report on UK manufacturing, and what's happening today.

Morning Update

Friday feeling, report on UK overseas aid spending, UK economy growth in line with expectations, proposed increase on UK defence spending from Starmer, and Count Binface's manifesto pledges.

Markets React to US Inflation as Focus Turns to ECB

Thought for Thursday, trial in Vietnam over bank fraud, highest levels of US headline inflation, Israel and Iran tensions escalate, monetary policy meeting for the ECB this afternoon, and Simon Harris becomes the youngest person to lead the Republic of Ireland.

Morning Update

Word of the week Wednesday, global temperatures for March 2024 beat records, legislative elections for South Korea.

Find out more about our foreign exchange solutions
Contact us