in Europa i segnali sull’inflazione sembrano essere sempre più negativi
Gli investitori americani assimilano i dati che mostrano un raffreddamento dell’inflazione ma la fiducia dei consumatori è risultata molto più debole del previsto, pari a 57,7 vs il 63 previsto. I mercati si aspettano che il prossimo mese la Federal Reserve sospenda gli aumenti dei tassi di interesse, dopo più di un anno di rialzi aggressivi che hanno portato il tasso di riferimento da quasi zero a oltre il 5%. Per quanto riguarda le trattative per l’innalzamento del tetto del debito pubblico invece, come dichiarato dalla segretaria del Tesoro Janet Yellen, i mercati e le imprese hanno bisogno di vedere gli Stati Uniti che pagano i loro conti.
Il PIL inglese delude: il dato su base annuale del mese di marzo ha deluso le attese degli analisti che si aspettavano un timido incremento del +0.1%, mentre la realtà vede il -0.3%. Gli analisti aspettano gli effetti dell’incoronazione del Re Carlo III. In ripresa invece la produzione manifatturiera del mese di marzo che ha registrato un deciso +0.7% vs +0.1% atteso.
If you would like a PDF of this commentary, please contact us and we'll be in touch.
Contact usFind out how we have helped our clients meet their hedging requirements.
A special edition on the United Nations as this month saw delegates from around the world meet for the General Assembly. Here is your depth analysis on the geo-political uncertainty that continues to make headlines.
Discussion UK growth figures, increase of real disposable incomes, and release of eurozone inflation date.
Estimates of government borrowing exceeding forecasts, release of US GDP figures, and rise in Australian CPI ahead of rate decision.
Consumer confidence weakens for Germany, UK regulators approve Equinor developments, and today's data.
Raising rates from Federal reserve, DXY appreciates to highest level, and average sick days on the rise for the UK
Breaking the second leg of HS2, release of UK GDP figures on Friday, and Financial Times suggest US are sending long-range missiles to Ukraine.
Interest rates held by Bank of England, lower-than-expected UK retail sales, and contracting German PMIs.
Possibility for another Fed rate hike, today's Bank of England interest rate decision, and a look at ONS labour market data.